۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

محکومیت آرش خاندل ، فردین مرادی ، شکنجه علی حیدری و ادامه بازداشت غیر قانونی آقای کبودوند را محکوم می کنیم








سازمان دفاع از حقوق بشر میرکان ایلام

محکومیت آرش خاندل ، فردین مرادی ، شکنجه علی حیدری و ادامه بازداشت غیر قانونی آقای کبودوند را محکوم می کنیم

هموطنان گرامی، مدافعان حقوق بشر،

در چند روز گذشته رژیم جمهوری اسلامی برای زهر چشم گرفتن و وحشت در میان جوانان و زندانیان در بند ایران زمین، بخصوص جوانان کرد دست به حرکت های وحشیانه ای زده است.
در این راستا:
فردين مرادي فعال مدني که در 21 فروردین در داگاه به 2 سال حبس در زندان مراغه محکوم شده بود در مرحله تجدید نظر، روز گذشته به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردی یک سال دیگر به محکومیت وی اضافه شد و حال باید 3 سال در زندان باشد.

آرش خاندل دانشجوی ایلامی که سال گذشته یکی از بازداشت شدگان در دفتر سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی در روز 18 تیرماه 86 بود از سوی دادگاه انقلاب به اتهام تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. حکم دو سال حبس برای این فعال دانشجویی کرد به مدت 5 سال به حالت تعلیق درآمده است. در واقع رژیم با دادن این حکم هر لحظه می تواند با اتهامات واهی وی را روانه زندان نماید.


علی حیدری زندانی دیگر کرد که به اتهام همکاری با پ ک ک دستکیرو محکوم به اعدام شده است، دیروز در زندان رجائی شهر کرج مورد ضرب و شتم وشکنجه پاسداران زندان قرار گرفت.
وی بر اثر این حرکت ضد انسانی دچار خونریزی از ناحیه صورت شده است که پاسداران از مداوای وی سر باز زده اند.


محمد صديق کبودوند : پس از حدود یک سال جلسه رسيدگي به اتهامات "محمد صديق کبودوند" ريئس زنداني سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان قرار است روز 31 ارديبهشت در دادگاه انقلاب برگزار شود.
اين فعال حقوق بشر تيرماه سال گذشته در محل کارش در تهران بازداشت شد و بيش از هفت ماه در زندان انفرادي ‏محبوس بود و بدنبال آن به بند عمومي زندان اوين منتقل گرديد. وي به "اقدام عليه امنيت ملي" از طريق تاسيس ‏سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و "تبليغ گسترده عليه نظام" از طريق مصاحبه هاي مطبوعاتي متهم شده است.‏ این در صورتی است که این سازمان یک سازمان حقوق بشری است و برای گرفتن قدرت سیاسی مبارزه نمی کند.
رژیم با تعین قرار وثيقه 150 ميليون توماني برای وی تلاش کرده است تا این فعال حقوق بشری که بیمار ریوی نیز هست و خانواده وی توان تامین اين وثيقه را ندارند در زندان نگاه دارد .
رژیم جمهوری اسلامی با فشار و دادن اتهامات سنگین به آقای کبودوند تلاش می کند تا از گسترده شدن حرکت های مدنی در کردستان که هم اکنون به کردستان جنوبی(ایلام و کرمانشاه) هم رسیده است جلوگیری نماید.
ما به رژیم جمهوری اسلامی هشدار می دهیم که نگاه داشتن آقاي کبودوند و سایر فعالان مدنی و سیاسی کرد در زندان که به فعاليتهاي ‏حقوق بشري و مدنی مسالمت جويانه در کردستان پايبند بوده راه را برای حرکت های خشونت آمیز باز خواهد کرد. زیرا وقتی که مقامات جمهوري اسلامي حتي انسانهاي مستقل، ‏حقوق بشري و مسالمت جو را هم در کردستان نمي توانند تحمل کنند آیا می توان انتظاری غیر از رادیکال شدن افراد و جریانات سیاسی را داشت.‏
سازمان دفاع از حقوق بشر میرکان ایلام محکومیت و فشار به زندانیان و جوانان در ایران بخصوص جوانان و فعالین حقوق بشری و سیاسی کرد را محکوم می نماید و از همه انسانهای آزادی خواه می خواهد به هر شکل که خود می داند این حرکت های ضد انسانی رژیم را به گوش جهانیان برسانند و آن را محکوم نمایند و خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی و مدنی در ایران شوند.



سازمان دفاع از حقوق بشر میرکان ایلام

ایلام، پنج شنبه 26 اردیبهشت 1387

هیچ نظری موجود نیست: